EKSPRESOWY eco-PŁYN DO SPRZĄTANIA

Najlepsze rzeczy powstają całkiem przypadkowo – tak właśnie udało mi się wykonać najcudowniejszy płyn do czyszczenia różnych powierzchni, głównie mebli.

Od dzisiaj ścieranie kurzu z szafek, stołów, komódek jest czystą przyjemnością, bo nie dość, że płyn cudnie pachnie (zapach oczywiście dobieramy indywidualnie pod swój nos) to jeszcze pozostawia meble błyszczące i niezbierające kurzu co najmniej przez kilka dni. Jak dla mnie to fenomen bo nigdy nie starcza mi czasu na te kurze, a raczej na ich pozbywanie się :).

JAK POWSTAŁ CUDOWNY PŁYN DO CZYSZCZENIA

Bardzo prosto :). Zaczęło się od dnia, w którym postanowiłam zrobić sobie rzepakowe mydło potasowe z przeznaczeniem na pastę do prania i pastę do czyszczenia armatury łazienkowej.

Mydło wyszło cudne jak zawsze 🙂

P1110207

Jak z tego mydła zrobić pastę do prania lub czyszczenia – to już wkrótce na blogu (mam nadzieję w kolejnym poście 🙂 ).

Mydło przełożone do pojemniczków czeka na swój debiut, a mi pozostał do wymycia wolnowar. Patrzę tak na niego i na te pozostałości bursztynowego cudeńka na jego ściankach i już wiem, że nie mogę tego tak po prostu umyć :).

Zatem rozpoczął się proces tworzenia CZEGOŚ co potem okazało się strzałem w 10-tkę.

Do wolnowara wlałam 2 szklanki wody (około 500ml), zebrałam mydło ze ścianek i pozostawiłam do rozpuszczenia (ilość około 1 łyżki zależy jak kto wydrapuje resztki 🙂 ). Dodałam następnie 100ml wódki 40% i olejek eteryczny trawa cytrynowa w ilości nieznanej bo na oko (moja ulubiona miara). Ilość olejku zależy od tego jak chcecie mieć intensywny zapach płynu. Zmieszałam i użyłam na komodzie – efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Płyn czyści wszelkie zabrudzenia, pięknie pachnie i pozostawia powierzchnię błyszcząca i niezbierającą kurzu przez długi czas.

P1110210

Podobne odczucia typu ŁAŁ miała moja mama gdy zawiozłam jej porcję tego płynu do wypróbowania.

Niestety płyn nie sprawdza się zbyt dobrze przy czyszczeniu luster, marze się, wiadomo mydło w składzie (jest go dość sporo). Kolejne próby podejmę z mniejszą ilością mydła i domieszką octu i może sody kalcynowanej z przeznaczeniem do szyb i luster, łazienkowych baterii. Dam znać jaki efekt.

Tymczasem zachęcam do zrobienia takiego płynu. Jeśli nie macie rzepakowego mydła potasowego może być każde inne potasowe byle by z 0% przetłuszczeniem, żeby nie pozostawiało mocno tłustej warstwy na meblach.

O mydle potasowym do prania pisała Magda z Całkiem Lubię Chwasty.

Ja swoje zrobiłam bardzo podobnie ale w wlonowarze i moje spostrzeżenia oraz proces wykonania mydła opisze także u siebie 🙂

Jeśli potrzebujesz porcji mydła potasowego do tworzenia cudowności czyszczących dom napisz do mnie na maila

ews79@tlen.pl lub odezwij się na FB.

 

 

4 thoughts on “EKSPRESOWY eco-PŁYN DO SPRZĄTANIA

  1. Mój mąż mył ostatnio okna (szyby) spryskując je alkoholem izopropylowym. Zwykła woda i mikrofibra nie dawały rady, bo latem szyby są upstrzone przez muchy. Może ten izopropanol to dobry trop w przypadku luster?

    I w ogóle – może można zastosować go zamiast wódki w Twoim przepisie? Jest tańszy 🙂
    A tak w ogóle – to przepis ŁAŁ!

    Polubienie

Skomentuj

